יום שני, 27 בפברואר 2012

למה משתמשים בנירוסטה בארכיטקטורה

בזמן האחרון רבים שואלים אותי למה השימוש בנירוסטה בארכיטקטורה תפס תאוצה בשנים האחרונות.
הנירוסטה הידועה גם בשמה העברי, פלדת אל- חלד יש היתרונות רבים, אך השאלה הגדולה האם היא מתאימה לתחום הארכיטקטורה שדורש יציבות, האם הנירוסטה מספיק חזקה כדי ישתמשו בה לבניית מבנים עצומים?
מיד נענה לכם על השאלה, אך לפני זה ניתן מעט רקע לנשוא:

כיום משתמשים בתחום הארכיטקטורה בנירוסטה גם ליופי לפאן העיצובי והאסתטי אך גם לצד הפרקטי.
ארכיטקטים רבים בחרו לבחור דווקא בנירוסטה לתכנון מבנים גדולים בגלל היתרון הגדול ביותר בה, היא אינה מחלידה ולכן, בעיות הסיבה הזאת אפשר להשתמש בה לבניית חלקים עליונים של בניינים מכיוון שהנירוסטה עמידה גם כנגד תנאי מזג אוויר קשים.

ואכן, אפשר לראות דוגמאות מצויינות ברחבי העולם לשימוש בנירוסטה לארכיטקטורה כמו "גורד השחקים"- בניין קרייזלר ששוכן בניו יורק, שנחשב גם לאחד מסמלי העיר.
כיום בכל העולם אפשר לראות עלייה בשימוש בנירוסטה, רוב הקיוסקים כיום בוחרים בנירוסטה כחומר עיקרי לבניית פנלים ועיצוב הפנים של המסעדה.

בשנים האחרונות השימוש בנירוסטה תפס תאוצה אצל הארכיטקטורים רבים זאת משום שאלו הבינו את הפוטנציאל וההיתרונות הרבים בחומר המיוחד- שילוב של מחיר לא יקר, עמידות, אל - חלד, ואסטתיקה גרמו לעלייה בשימוש בחומר.
אפשר לראות דוגמה בבנייני "פטרונאס התאומים" במלזיה או מגדל "גין מאו" בסין בהם השימוש בנירוסטה היה נרחב.

אז אם הנירוסטה עמידה כל כך בתנאי מזג אוויר קשים ורבים משתמשים בה במבני ציבור, למה שאתם לא תעשו צעד אחד קדימה ותביאו את הנירוסטה אליכם הביתה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה